Biznes Handel

Polacy kupują więcej, ale rzadziej

Polacy kupują więcej, ale rzadziej
Wciąż trwają dyskusje na temat tego jak nowe zagrożenie może wpłynąć na biznes, w tym handel. Sieć sklepów autonomicznych Take&GO publikuje dane pokazujące jak wyjątkowa sytuacja wpłynęła na wybory zakupowe jego

Data publikacji: 2020-03-19
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polacy kupują więcej, ale rzadziej
Kategoria: BIZNES, Handel

Wciąż trwają dyskusje na temat tego jak nowe zagrożenie może wpłynąć na biznes, w tym handel. Sieć sklepów autonomicznych Take&GO publikuje dane pokazujące jak wyjątkowa sytuacja wpłynęła na wybory zakupowe jego klientów.

Polacy kupują więcej, ale rzadziej BIZNES, Handel - Wciąż trwają dyskusje na temat tego jak nowe zagrożenie może wpłynąć na biznes, w tym handel. Sieć sklepów autonomicznych Take&GO publikuje dane pokazujące jak wyjątkowa sytuacja wpłynęła na wybory zakupowe jego klientów.

Wciąż trwają dyskusje na temat tego jak nowe zagrożenie może wpłynąć na biznes, w tym handel. Sieć sklepów autonomicznych Take&GO publikuje dane pokazujące jak wyjątkowa sytuacja wpłynęła na wybory zakupowe jego klientów.

Jak zmieniły się decyzje zakupowe klientów sklepów convenience? Według danych Take&GO najpopularniejszymi produktami w ofercie sieci do tej pory były świeże kanapki i ciepły napój na wynos oraz woda, napoje i przekąski. Konsumenci zazwyczaj korzystali z oferty sklepów w drodze do pracy lub z pracy, zaopatrując się w śniadania i obiady.

W związku z pandemią i związaną z nią ograniczeniami, w sklepach sieci Take&GO średnia ilość produktów w koszyku klienta wzrosła o 30 proc., a średnia wartość pojedynczych zakupów zwiększyła się o 20 proc. Jednocześnie konsumenci zgodnie z zaleceniami rzadziej wybierali się na zakupy – sieć zanotowała spadek ilości transakcji o 11 proc.

Po informacjach o kryzysie spowodowanym pandemią jednym z najczęściej kupowanych produktów są drożdże, których miejscami brakowało w innych sklepach. Wciąż popularne są ciepłe napoje na wynos. Popularniejsze było również kupno wody. Dania śniadaniowe są kupowane mniej chętnie, niż podczas normalnego tygodnia pracy – z pozycji 3 najpopularniejszej kategorii produktów, spadły na  miejsce 4.

— Wzrost wyników sieci wynika z jej specyfiki. W czasach gdzie każdy kontakt z człowiekiem może być zagrożeniem, sklep bez obsługi zyskuje dodatkowy walor. Zadbaliśmy również o wzmożone środki ostrożności.  Owoce, warzywa i pieczywo są już zapakowane, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko, że ktoś przenosząc wirusa na dłoniach pozostawi  na innych produktach wybierając np. bułkę. Personel dbający o pakowanie i zatowarowanie od pierwszych doniesień o przypadkach zakażenia w naszej części Europy pracuje w jednorazowych rękawiczkach i maskach, a sklepowe półki są dodatkowo czyszczone płynem do dezynfekcji. — mówi Marcin Popiak, dyrektor handlowy w Surge Cloud, do której należy sieć Take&GO.

A to już wiesz?  Cukier Królewski w nowej odsłonie

W Take&GO nie jest przyjmowana również gotówka, klient nie musi sięgać po portfel – płatność jest pobierana z karty klienta podpiętej w aplikacji po potwierdzeniu przez niego listy wybranych produktów, które system zlicza automatycznie. Dzięki temu wirus nie jest przenoszony na banknotach. W ramach profilaktyki przed zarażeniem w sklepie znajduje się również dyspozytor z żelem dezynfekcyjnym do użycia przez klientów.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Polacy kupują więcej, ale rzadziej BIZNES, Handel - Wciąż trwają dyskusje na temat tego jak nowe zagrożenie może wpłynąć na biznes, w tym handel. Sieć sklepów autonomicznych Take&GO publikuje dane pokazujące jak wyjątkowa sytuacja wpłynęła na wybory zakupowe jego klientów.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy