Wiadomości branżowe

KIT KAT starszy od??

KIT KAT starszy od??
Rok 1935 obfitował w wynalazki, które dla nas są codziennością. Bo czy można wyobrazić sobie kuchnię bez lodówki z zamrażarką, film bez koloru czy przerwę bez batona KIT KAT? 75 lat temu Carlton Magee stworzył pierwszy parkometr, w Niemczech skonstruowano magnetofon, a w portfolio firmy Rowntree zadebiutował wafelek składający się z czterech paluszków. Dziś ten produkt to jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek na świecie. Flagowy produkt firmy Nestlé - wafelek KIT KAT 4 Finger powstał w 1935 roku. Był on odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłoszone przez jednego z pracowników firmy cukierniczej Rowntree. Wrzucił on do stojącej  w firmie skrzynki z sugestiami propozycję, by stworzyć „batonik czekoladowy, który można zabrać ze sobą do pracy”. Właśnie tak zrodził się wafalek Chocolate Crisp, składający się z tak dobrze nam znanych, 4 paluszków. Już dwa lata później jego nazwę zmieniono na prostszą do zapamiętania i wymówienia – KIT KAT. Wcześniej pod tą marką firma sprzedawała czekoladki w eleganckich pudełkach.Legenda głosi, że nazwę KIT KAT wymyślił Nigel Balchin, który wówczas

Rok 1935 obfitowaÅ‚ w wynalazki, które dla nas sÄ… codziennoÅ›ciÄ…. Bo czy można wyobrazić sobie kuchniÄ™ bez lodówki z zamrażarkÄ…, film bez koloru czy przerwÄ™ bez batona KIT KAT? 75 lat temu Carlton Magee stworzyÅ‚ pierwszy parkometr, w Niemczech skonstruowano magnetofon, a w portfolio firmy Rowntree zadebiutowaÅ‚ wafelek skÅ‚adajÄ…cy siÄ™ z czterech paluszków. DziÅ› ten produkt to jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek na Å›wiecie.

Flagowy produkt firmy Nestlé – wafelek KIT KAT 4 Finger powstaÅ‚ w 1935 roku. ByÅ‚ on odpowiedziÄ… na zapotrzebowanie zgÅ‚oszone przez jednego z pracowników firmy cukierniczej Rowntree. WrzuciÅ‚ on do stojÄ…cej  w firmie skrzynki z sugestiami propozycjÄ™, by stworzyć „batonik czekoladowy, który można zabrać ze sobÄ… do pracy”. WÅ‚aÅ›nie tak zrodziÅ‚ siÄ™ wafalek Chocolate Crisp, skÅ‚adajÄ…cy siÄ™ z tak dobrze nam znanych, 4 paluszków. Już dwa lata później jego nazwÄ™ zmieniono na prostszÄ… do zapamiÄ™tania i wymówienia – KIT KAT. WczeÅ›niej pod tÄ… markÄ… firma sprzedawaÅ‚a czekoladki w eleganckich pudeÅ‚kach.

Legenda gÅ‚osi, że nazwÄ™ KIT KAT wymyÅ›liÅ‚ Nigel Balchin, który wówczas pracowaÅ‚ w firmie na stanowisku psychologa, a później zasÅ‚ynÄ…Å‚ jako pisarz (znany, angielski autor kilkudziesiÄ™ciu powieÅ›ci i scenariuszy filmowych). Historia ta jest wprawdzie maÅ‚o prawdopodobna, ponieważ nazwÄ™ czekoladek zarejestrowano już w roku 1911, gdy Balchin byÅ‚ jeszcze dzieckiem, ale niewykluczone, że jego pomysÅ‚em byÅ‚o przeniesienie nazwy z czekoladek na batonik.

Czekoladowa mapa Å›wiata 

Wafelek KIT KAT bardzo szybko zyskaÅ‚ liczne rzesze swoich wielbicieli. W ramach jego powojennej ekspansji powstaÅ‚y zakÅ‚ady produkcyjne KIT KAT w Australii, poÅ‚udniowej Afryce i Kanadzie. W poÅ‚owie lat 70-tych globalny rozwój marki objÄ…Å‚ EuropÄ™, a 10 lat później dotarÅ‚a ona też na Daleki Wschód. Fabryka w Japonii do dziÅ› jest jednÄ… z najbardziej innowacyjnych – to tu powstajÄ… batony KIT KAT o smaku zielonej herbaty, arbuza czy sÅ‚odkich ziemniaków.

A to już wiesz?  Tomek Kowalski ? Å›wiatowa premiera na scenie w egzoszkielecie

W 1988 roku firma Rowntree zostaÅ‚a przejÄ™ta przez koncern Nestlé. Krok ten przyczyniÅ‚ siÄ™ do szybkiego wykorzystania drzemiÄ…cego w marce potencjaÅ‚u. Zwiastunem nowej, innowacyjnej ery byÅ‚ wprowadzony w Wielkiej Brytanii pierwszy baton KIT KAT Chunky. Jego niesÅ‚ychany sukces zostaÅ‚ szybko powtórzony zarówno na rozwiniÄ™tych, jak i wschodzÄ…cych rynkach. W Polsce jest on numerem 1 w portfolio caÅ‚ej marki. Uwielbiamy jego chrupiÄ…cy wafel, czekoladowy krem oraz mlecznÄ…, aksamitnÄ… czekoladÄ™. 

75 lat…przerwy?

Któż nie zna flagowego hasÅ‚a marki: Czas na przerwÄ™, czas na KIT KAT? Warto zaznaczyć, że slogan ten powstaÅ‚ już w 1937 roku! W tej, niezmienionej formie funkcjonuje od ponad 70 lat.

Wraz z pojawieniem się telewizji komercyjnej w Wielkiej Brytanii (pod koniec lat 50-tych) hasło to zaczęto wykorzystywać w reklamach telewizyjnych i kampanii prasowej. Błyskawicznie podniosło ono sprzedaż o 22%!

Obecnie KIT KAT zajmuje trzeciÄ… pozycjÄ™ wÅ›ród Å›wiatowych marek czekolady i najprawdopodobniej jest najbardziej rozpoznawalnÄ… markÄ… sÅ‚odyczy na Å›wiecie. Jej przekaz zwiÄ…zany z dobrym samopoczuciem – „Czas na przerwÄ™, czas na Kit Kat” caÅ‚y czas z ta samÄ… siłą zachÄ™ca konsumentów, by siÄ™ zatrzymać i cieszyć z każdego dnia.

 

Źródło Nestlé Polska S.A.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy