Biznes Handel

Prowadzenie sklepu – na czym nie warto oszczędzać?

Prowadzenie sklepu – na czym nie warto oszczędzać?
Niekiedy zdarza się, że początkujący przedsiębiorcy starają się jak najwięcej oszczędzać na jego utrzymaniu, co może prowadzić do wygenerowania kolejnych nieplanowanych kosztów. Właściciele powinni zastanowić się, na czym nie opłaca się oszczędzać przy prowadzeniu

Data publikacji: 2018-07-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Prowadzenie sklepu – na czym nie warto oszczędzać?
Kategoria: BIZNES, Handel

Niekiedy zdarza się, że początkujący przedsiębiorcy starają się jak najwięcej oszczędzać na jego utrzymaniu, co może prowadzić do wygenerowania kolejnych nieplanowanych kosztów. Właściciele powinni zastanowić się, na czym nie opłaca się oszczędzać przy prowadzeniu sklepu.

Prowadzenie sklepu – na czym nie warto oszczędzać? BIZNES, Handel - Niekiedy zdarza się, że początkujący przedsiębiorcy starają się jak najwięcej oszczędzać na jego utrzymaniu, co może prowadzić do wygenerowania kolejnych nieplanowanych kosztów. Właściciele powinni zastanowić się, na czym nie opłaca się oszczędzać przy prowadzeniu sklepu.

Wydatki związane z prowadzeniem sklepu obejmują zarówno koszty stałe, jak i te nagłe, które zazwyczaj nie są uwzględnione w budżecie firmy. Niekiedy zdarza się, że początkujący przedsiębiorcy starają się jak najwięcej oszczędzać na jego utrzymaniu, co może prowadzić do różnych niepożądanych sytuacji, a w konsekwencji do wygenerowania kolejnych nieplanowanych kosztów. Aby temu zapobiec, właściciele powierzchni handlowych powinni zastanowić się, na czym nie opłaca się oszczędzać przy prowadzeniu sklepu.

Jednym z najważniejszych elementów prowadzenia sklepu jest zatrudnienie odpowiedniego personelu. W tej kwestii należy pamiętać, że niezwykle ważna jest liczba pracowników, którą należy dostosować do panujących w sklepie lub w sieci warunków. Zbyt mała liczba zatrudnionych osób powoduje, że na pracowników spada ogromna liczba obowiązków. Wiąże się to z ich wzrastającym poczuciem niezadowolenia, które wynika z przemęczenia i frustracji spowodowanej brakiem możliwości wypełnienia wszystkich obowiązków pracowniczych. Zazwyczaj do obsługi sklepów firmowych z branży mięsnej są zatrudniane 2-3 osoby. Może to jednak być niewystarczające, kiedy dostrzeżemy, że prócz obsługi klientów i sprzedaży produktów, pracownicy często także mają inne obowiązki, niż tylko sprzedaż.

Wielu właścicieli, nie tylko w branży mięsnej, ale także w perfumeriach, drogeriach, aptekach, czy nawet w sklepach spożywczych ogranicza personel, aby zaoszczędzić koszty, zapominając jednocześnie o tym, jak wiele obowiązków należy dopilnować, aby zaoferować obsługę klientów na najwyższym poziomie. Uwzględnić trzeba przecież obsługę przy kasie, na zapleczu, dostawianie towarów na półki, utrzymanie nieskazitelnej czystości w sklepie i w jego najbliższym otoczeniu, czy wreszcie motywację do kontaktów z klientami z uśmiechem i poświęcenia im odpowiedniej ilości czasu. 

A to już wiesz?  Zintegrowane płatności bezgotówkowe SIX Payment w sieci sklepów Piotr i Paweł

W kwestii utrzymywania czystości sklepu spożywczego, należy pamiętać że takie miejsca wymagają szczególnej troski – niezwykle ważne jest, aby sprzątanie odbywało się regularnie. Właściciele sklepów nie powinni oszczędzać na środkach czystości, ponieważ otoczenie może poważnie oddziaływać na świeżość i jakość produktów.

Przy prowadzeniu własnego sklepu niezwykle istotna jest też kwestia transportu produktów, które stanowią przedmiot handlu. Dla przykładu, producenci mięsa mają nieco utrudnione zadanie, ponieważ transport i dystrybucja mięsa wymagają szczególnych warunków. Do Harbi Meat nawet codziennie przyjeżdżają samochody ze specjalnymi chłodniami, dzięki czemu mięso utrzymuje swoją świeżość. Proces zamówień usprawniają ponadto wynajęte samochody – dzięki nim ich realizacja jest dokonywana na czas, na dokładną godzinę podaną przez klienta.

Posiadanie własnego sklepu niesie za sobą obowiązek regularnych dostaw i uzupełniania brakujących produktów. W tej kwestii właściciele również nie mogą sobie pozwolić na zbytnią oszczędność, ponieważ brak produktów w danym momencie może zaważyć na liczbie klientów. Niezbędna jest bieżąca koordynacja z zakładem produkcyjnym, który powinien szybko dowieźć zamówienie do sklepu w wypadku, kiedy wybrany rodzaj mięsa jest na wyczerpaniu.

Oszczędzanie jest ważną umiejętnością, jednak nie jest wskazane w każdej sytuacji. Sklepy firmowe aspirujące do oferowania produktów i usług najwyższej jakości nie powinny ciąć kosztów na większości aspektów swojej działalności, aby utrzymać zadowolenie klientów na najwyższym poziomie. 

Autorem komentarza jest Cemre Yatur, współwłaściciel sklepu Harbi Meat.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Prowadzenie sklepu – na czym nie warto oszczędzać? BIZNES, Handel - Niekiedy zdarza się, że początkujący przedsiębiorcy starają się jak najwięcej oszczędzać na jego utrzymaniu, co może prowadzić do wygenerowania kolejnych nieplanowanych kosztów. Właściciele powinni zastanowić się, na czym nie opłaca się oszczędzać przy prowadzeniu sklepu.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy