Biznes Handel

Handel mądrzeje dzięki technologii

Handel mądrzeje dzięki technologii
W sklepach coraz częściej używane są inteligentne rozwiązania oświetleniowe. Nowe technologie nie tylko pozwalają oszczędzać energię elektryczną, ale także coraz mądrzej wspierają

Data publikacji: 2017-02-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Handel mądrzeje dzięki technologii
Kategoria: BIZNES, Handel

W sklepach coraz częściej używane są inteligentne rozwiązania oświetleniowe. Nowe technologie nie tylko pozwalają oszczędzać energię elektryczną, ale także coraz mądrzej wspierają sprzedaż.

Handel mądrzeje dzięki technologii BIZNES, Handel - W sklepach coraz częściej używane są inteligentne rozwiązania oświetleniowe. Nowe technologie nie tylko pozwalają oszczędzać energię elektryczną, ale także coraz mądrzej wspierają sprzedaż.

W sklepach coraz częściej używane są inteligentne rozwiązania oświetleniowe, które ze względu na skalę potencjalnych oszczędności były dotychczas zarezerwowane dla działających w trybie wielozmianowym zakładów przemysłowych. Nowe technologie nie tylko pozwalają oszczędzać energię elektryczną, ale także coraz mądrzej wspierają sprzedaż.

Systemy zarządzania oświetleniem od dawna wykorzystywane są w przemysłowych obiektach wielkopowierzchniowych oraz innych przestrzeniach komercyjnych po to, by zoptymalizować natężenie światła, pobory mocy i zużycie energii elektrycznej. Od kilkunastu miesięcy, w związku z ich rosnącą dostępnością i technologicznymi innowacjami, są coraz chętniej stosowane także w placówkach handlowych. Z jednej strony pomagają przyciągnąć uwagę klienta i zwiększyć sprzedaż, z drugiej – gwarantują obniżenie kosztów eksploatacji instalacji oświetleniowej.

Większe przychody i mniejsze koszty dzięki sensorom

Jedną z modnych obecnie, ciekawych i świeżych metod wyróżnienia produktów jest dynamiczne oświetlenie, reagujące na aktywność konsumenta. – W oparciu o wskazania czujników ruchu istnieje możliwość rozświetlenia punktu ekspozycji, gdy zbliża się do niego klient – mówi Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska i Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – Zmiany barwy lub natężenia światła przyciągają wzrok, zwiększając szansę zdobycia uwagi przechodzącej osoby. Rozwiązanie wykorzystuje się zarówno wewnątrz sklepów, jak i w przypadku okien wystawowych – dodaje.

Drugim obszarem wykorzystania systemów zarządzania oświetleniem w oparciu o sensory jest zmniejszanie kosztów energii elektrycznej. Dzięki czujnikom natężenia światła w obiektach handlowych z dużymi przeszkleniami można znacząco obniżyć pobory mocy w słoneczne dni, dostosowując intensywność pracy opraw do tego, jak jasno jest w pomieszczeniu. Tego typu rozwiązanie przynosi szczególnie duże korzyści w sklepach wielkopowierzchniowych.

A to już wiesz?  Nowa siedziba Raiffeisen Bank International AG przy placu Konesera

Lepsza ekspozycja dzięki elastycznym rozwiązaniom

Poprawa wyników sprzedażowych przy pomocy oświetlenia jest możliwa nie tylko dzięki sterowaniu uwagą konsumentów, ale także – oddziaływaniu na sposób postrzegania przez nich produktów. Szczególnie duży potencjał niesie ze sobą dopasowanie barwy światła do eksponowanego towaru w sposób podkreślający jego najbardziej atrakcyjne cechy. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku żywności świeżej. – Do oświetlenia mięsa czerwonego stosowane jest źródło o barwie różowawej. Przy drobiu i rybach wykorzystuje się natomiast światło białe – mówi Filip Gabryelczyk. –  Przy stoiskach z pieczywem czy serami montowane są oprawy eksponujące czerwienie i żółcie. Ciekawym rozwiązaniem dla tej grupy produktów są również systemy typu B+V+C, które dzięki niskiej temperaturze barwowej i wzmocnieniu zielonej wiązki światła, znajdują zastosowanie także w przypadku warzyw i owoców – uzupełnia Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska.

Również w tym obszarze zauważalne są zmiany związane z postępem technologicznym. Przykładem może być jeden z hamburskich sklepów sieci Edeka Niemerszein. Na tamtejszym stoisku mięsnym zainstalowano inteligentny system, pozwalający dbać o świeżość towarów i optymalizować oświetlenie pod kątem bieżącego asortymentu. TRILUX LiveLink, układ zarządzający pracą opraw, zaprogramowano tak, by na produkty nie padało światło o natężeniu przekraczającym 1 200 lx. Rozwiązanie zapobiega nadmiernej ekspozycji żywności na promieniowanie, w wyniku której traci ona swój atrakcyjny wygląd. Dodatkowo, zastosowane na stoisku lampy wyposażono zarówno w moduły Meat+Fish (M+F), jak i Meat (M). Pozwala to dostosować barwę i natężenie światła do aktualnej zawartości lad chłodniczych. Niezależnie od tego, czy wyłoży się w nich ryby, mięso czerwone czy drób, podkreślane są najbardziej pożądane cechy wizualne produktów.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Handel mądrzeje dzięki technologii BIZNES, Handel - W sklepach coraz częściej używane są inteligentne rozwiązania oświetleniowe. Nowe technologie nie tylko pozwalają oszczędzać energię elektryczną, ale także coraz mądrzej wspierają sprzedaż.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy