Biznes Handel

Grupa Sarantis ogłasza przejęcie marki Luksja w Polsce

Grupa Sarantis ogłasza przejęcie marki Luksja w Polsce
Grupa Sarantis właśnie dokonała zakupu polskiej marki kosmetycznej LUKSJA, specjalizującej się w kategorii produktów higieny

Data publikacji: 2019-09-11
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Grupa Sarantis ogłasza przejęcie marki Luksja w Polsce
Kategoria: BIZNES, Handel

Grupa Sarantis właśnie dokonała zakupu polskiej marki kosmetycznej LUKSJA, specjalizującej się w kategorii produktów higieny osobistej.

Grupa Sarantis ogłasza przejęcie marki Luksja w Polsce BIZNES, Handel - Grupa Sarantis właśnie dokonała zakupu polskiej marki kosmetycznej LUKSJA, specjalizującej się w kategorii produktów higieny osobistej.

W ramach przejęcia marki, Grupa Sarantis nabyła znak towarowy LUKSJA, który do tej pory należał do spółki PZ Cussons Plc. Transakcja podlega obecnie zatwierdzeniu przez instytucje antymonopolowe.

LUKSJA to wielokrotnie nagradzana marka kosmetyków do mycia i pielęgnacji ciała, szczycąca się 30-letnią historią obecności na polskim rynku. LUKSJA zajmuje wiodącą pozycję  w kategorii mydeł w kostkach, mydeł w płynie,  produktów do mycia rąk i płynów do kąpieli.

Uznanie na rynku marka zawdzięcza przede wszystkim wysokiej jakości swoich produktów, ich unikalnym formułom, a także ciągłemu rozwojowi nowych artykułów odpowiadających potrzebom i trendom konsumenckim.

Wierzymy, że kolejna marka w kategorii produktów do higieny osobistej pozwoli ugruntować naszą wiodącą pozycję na rynku oraz umożliwi dalszy rozwój Grupy w kontekście produktów kosmetycznych. Dołożymy wszelkich starań, aby LUKSJA, jako jedna z najcenniejszych polskich marek, jeszcze bardziej umocniła swoją pozycję rynkową.

Wartość sprzedaży produktów LUKSJI w roku 2018 wyniosła 16 mln EUR.

Koszt akwizycji marki przez Grupę Sarantis wyniósł 9.222 mln GBP i zostanie on sfinansowany ze środków własnych.

W ramach zawartej umowy, Grupa Sarantis będzie działać również jako dystrybutor innych marek PZ Cussons sprzedawanych obecnie w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym Morning Fresh, Carex, Original Source itp. Szacowana wartość sprzedaży z działalności dystrybucyjnej wynosi ok. 6 mln EUR rocznie.

Akwizycja jest zgodna ze strategicznym planem rozwoju Grupy. Nowe marki  doskonale pasują do portfolio i umacniają pozycję Sarantis jako wiodącej firmy zajmującej się produktami konsumenckimi. Dodatkowo wpłyną one na  dalszy rozwój geograficzny Grupy. Silny kapitał własny marki LUKSJA umożliwi rozbudowę Grupy o nowe  kategorie produktów do pielęgnacji osobistej.

A to już wiesz?  Rynek pierwotny czy wtórny – na którym zawieranych jest więcej transakcji?

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Grupa Sarantis ogłasza przejęcie marki Luksja w Polsce BIZNES, Handel - Grupa Sarantis właśnie dokonała zakupu polskiej marki kosmetycznej LUKSJA, specjalizującej się w kategorii produktów higieny osobistej.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy