Biznes Handel

E-GROCERY W BIZNESIE – POLSKIE FIRMY A ZAKUPY SPOŻYWCZE ONLINE

E-GROCERY W BIZNESIE – POLSKIE FIRMY A ZAKUPY SPOŻYWCZE ONLINE
E-GROCERY W BIZNESIE – POLSKIE FIRMY A ZAKUPY SPOŻYWCZE

Data publikacji: 2019-11-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: E-GROCERY W BIZNESIE – POLSKIE FIRMY A ZAKUPY SPOŻYWCZE ONLINE
Kategoria: BIZNES, Handel

E-GROCERY W BIZNESIE – POLSKIE FIRMY A ZAKUPY SPOŻYWCZE ONLINE

E-GROCERY W BIZNESIE – POLSKIE FIRMY A ZAKUPY SPOŻYWCZE ONLINE BIZNES, Handel - E-GROCERY W BIZNESIE – POLSKIE FIRMY A ZAKUPY SPOŻYWCZE ONLINE

Zakupy spożywcze w sieci są coraz popularniejsze, a rynek e-grocery stale rośnie – zarówno na świecie, jak i w Polsce. Możliwość zrobienia zakupów bez wychodzenia z domu pokochali nie tylko klienci detaliczni – również sektor B2B coraz chętniej korzysta z tej możliwości.

 

Tę tendencję widać w danych pozyskanych przez Supermercato24 – największego w Europie, włoskiego dostawcy zakupów spożywczych tego samego dnia, który w 2019 roku przejął Szopi.pl – największy w Polsce serwis on-line dostarczający produkty spożywcze na życzenie, m.in. z Biedronki, Lidla, Auchan czy Carrefour. W wyniku akwizycji polskiej spółki, Supermercato24 stało się pierwszym tego typu podmiotem w Europie, który rozwija się na rynkach wielu krajów.

Połączenie doświadczeń umożliwia porównanie zapotrzebowania na usługę na rynku polskim oraz włoskim.

 

Rosnąca liczba klientów B2B w Polsce

W Polsce, usługa oferowana przez Supermercato24 umożliwia zakupy online w ulubionym sklepie spożywczym przez klientów detalicznych i biznesowych. Klient odwiedzając stronę komponuje koszyk, a jego zakupy kompletuje i dowozi szoper – przeszkolona ku temu osoba. Możliwość dostarczenia zakupów można zawęzić do dwóch, a w niedalekiej przyszłości – do jednej godziny od złożenia zamówienia. Wielkość firmy w przypadku skorzystania z usługi nie ma znaczenia – klientem może zostać zarówno duża korporacja, jak i jednoosobowa działalność gospodarcza. Płatność jest prosta, a do każdego zamówienia można otrzymać fakturę.

– Z naszych usług skorzystało w 2019 roku ponad 300 firm – ich liczba stale rośnie. W koszyku pojawiają się zazwyczaj produkty pierwszej potrzeby takie jak np. kawa, herbata, mleko oraz woda i inne napoje. – komentuje Anna Podkowińska, CEO Supermercato24 w Polsce – Coraz więcej firm oferuje pracownikom jako dodatkowy benefit owocowe dni, często wypadają niespodziewane spotkania czy okoliczności na które potrzebny jest zakup słodkiego poczęstunku. Są to okazje, w których złożenie zamówienia online jest korzystniejsze i szybsze niż odwiedzenie sklepu stacjonarnego, ponieważ zakupy mogą zostać dostarczone w ciągu godziny-dwóch od zamówienia. – dodaje Anna Podkowińska.

A to już wiesz?  Innowacyjne narzędzia Promotechu na targach w Hanowerze

– Powiększamy listę sieci detalicznych, z których dostarczamy, jesteśmy również otwarci na mniejsze, wyspecjalizowane sklepy. Działamy w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu oraz Poznaniu, a w bliskiej przyszłości chcemy rozszerzyć działalność m.in. na Trójmiasto czy Łódź. Oferujemy zarówno firmom jak i klientom detalicznym zakupy bez wychodzenia z biura czy domu, bez stania w kolejce, z szybkim dowozem pod drzwi, z łatwą płatnością i intuicyjną platformą zakupową – informuje Zbigniew Płuciennik, założyciel Szopi.pl. – Firmy mogą robić zakupy spontaniczne, jak i zaplanować większe zakupy do firmy, np. raz w miesiącu – dodaje.

 

Włoskie doświadczenia

– Nasze doświadczenia z włoskiego rynku, gdzie działamy najdłużej, wskazują na to, że biznesowych klientów można podzielić na dwie grupy – firmy działające w gastronomii, zamawiające produkty spożywcze, świeże, wysokomarżowe oraz korporacje, pracownicy biurowi. W obu przypadkach w koszyku lądują zazwyczaj produkty świeże oraz artykuły chemiczne. W 2019 roku odnotowaliśmy 4 tysiące zarejestrowanych kont firmowych – komentuje Anna Podkowińska.

Klienci B2B rozsiani są w kilku największych włoskich miastach – wśród nich znajdują się takie firmy jak Spotify czy Balenciaga. Porównując włoskiego klienta biznesowego i detalicznego, ten pierwszy zamawia częściej i więcej – firmy kompletują średnio o 15% większy koszyk niż osoby prywatne. Najbardziej aktywne przedsiębiorstwa składają ponad 300 zamówień w roku.

– Już teraz wiemy, że 2019 rok przyniesie podwojenie wartości oraz ilości zamówień składanych przez włoskie firmy względem 2018 roku. A ponieważ rynek polski jest podobny do włoskiego, kwestią czasu jest pozyskanie zainteresowania większej liczby polskich firm spożywczymi zakupami online – dodaje Podkowińska.

 

 

 

Supermercato24 to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych on-line. Pomysł narodził się z rosnącej potrzeby oddania ludziom jednej z najcenniejszych rzeczy w życiu: ich czasu. Użytkownicy Supermercato24 mogą dokonywać zdalnych zakupów w swoich ulubionych sklepach, wybierać produkty z ich różnorodnej oferty oraz korzystać z licznych promocji. Dodatkowym atutem jest realizacja zamówienia na określoną godzinę, tego samego dnia, przez dedykowanego szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu.

A to już wiesz?  Smart City 2021 – 7 trendów w rozwoju inteligentnych miast

Dzięki zakupowi platformy szopi.pl model usługi Supermercato24, gwarantujący najwyższą jakość usługi jest już dostępny w Polsce w czterech miastach i będzie sukcesywnie wprowadzany w kolejnych.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
E-GROCERY W BIZNESIE – POLSKIE FIRMY A ZAKUPY SPOŻYWCZE ONLINE BIZNES, Handel - E-GROCERY W BIZNESIE – POLSKIE FIRMY A ZAKUPY SPOŻYWCZE ONLINE
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy